RYTMIKA
Rytmika 29.06.2020r.
Temat: Powitanie lata z piosenką „Przyszło lato”.
Cele:
– nauka tekstu i linii melodycznej,
– ćwiczenia rytmiczne,
– łączenie ruchu ze śpiewem.
Zabawa 1
Rozgrzewka rytmiczna, klaszczemy razem z ptaszkami.
Zabawa 2
Dobrze ją znacie, „A ram sam sam”
Zabawa 3
Tacy rozgrzani świetnie poradzicie sobie z „Boogie woogie”, pamiętajcie o śpiewaniu.
Zabawa 4
Nauka piosenki pt.: „Przyszło lato”
Ref:
Przyszło lato, przyszło lato, co wy na to, co wy na to,
Ja wyjadę na Mazury, ja nad morze albo w góry !
I zwrotka
Wybuduję zamek z pasku, a ja sobie gdzieś do lasku, pójdę z kimś, a może z nikim, po prześliczne borowiki, bo ja lubię zbierać grzyby, a ja wolę łowić ryby, z moim dziadkiem albo z tatą przez calutkie nawet lato.
Ref. 2X
II zwrotka
Ja pojadę na kajaki, żeby obserwować ptaki, będę kąpał się w jeziorze.
Ja na piasku się położę, już od dawna o tym marzę, że pojadę gdzieś na plażę,
do Szczecina lub gdzieś dalej, bo tam bardziej się opalę.
Ref. 2x
III zwrotka
Będę bawił się latawcem, będę szaleć na huśtawce.
Ja poleżę na hamaku i posłucham figiel ptaków, no bo latem wszystkie ptaki,
Robią także rwetes taki, że to właśnie dzięki ptakom wszyscy wiemy, że już lato.
Ref. 2x
Zabawa 5
Kto ma ochotę jeszcze potańczyć zapraszam do tańca do piosenki „Can’t stop the feeling”
życzę przyjemnej zabawy z rytmem i piosenką!!!
Jolanta Wróblewska
Rytmika 22.06.2020r./24.06.2020r.
Temat: Nauka piosenki pt.: „Mój tato”
Cele:
– nauka piosenki „Mój tato”
– pogłębianie więzi rodzinnych,
– pobudzanie i hamowanie ruchu,
– ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
- Nauka piosenki na Dzień Taty, pt. „Mój tato”
Kochani,
tatusiowie są równie ważni jak mamusie i mają swoje święto 23 czerwca.
Proponuję tego dnia zaśpiewać tacie piosenkę!
I zwrotka
Kto najlepiej gra w siatkówkę?
Kto rozwiąże dziś krzyżówkę?
Ref.
Mój tato, tato zapracowany,
chodzi na ryby, zbiera kasztany,
a zimą ze mną lepi bałwany,
taki mój tato, tato kochany.
II zwrotka
Kto podwiezie samochodem?
Kto, tak mówi, później, potem?
Ref.
III zwrotka
Kto przypala nawet wodę?
Kto rozmawia czasem z kotem?
Ref.
IV zwrotka
Tato mamie daje kwiaty.
Kto przytuli, kto zabawi?
Ref. 2x
- Teraz zapraszamy tatusiów do tańca „Muzyczne stop” https://youtu.be/6THdtkvAUwc
- Kolejny taniec z tatą to „Pięta kciuk” https://youtu.be/5MV6cCSj_vg
- Osoby, które w tym roku żegnają przedszkole zapraszam do nauki piosenki pt. „Mój kolego z przedszkola” https://youtu.be/Q_e3t6I0fvQ
I zwrotka
Mój kolego z przedszkola mamy po 7 lat tak, tak, tak,
śmieje się do nas świat tak, tak, tak,
czeka szkoła.
Mój kolego z przedszkola miło było cię znać tak, tak, tak,
ale żegnać się czas tak, tak, tak,
szkoła woła.
Ref. (śpiewamy 2x)
W przedszkolu było super, na 122.
Powtórzyć chciałbym tamte dni, jeszcze jeden raz.
II zwrotka
Koleżanko z warkoczem, to już ostatni dzień tak, tak, tak.
Może spotkamy się, tak, tak, tak, może nie.
Koleżanko z warkoczem smutno trochę mi jest tak, tak, tak,
że nie zobaczę cię tak, tak, tak,
jak co dzień.
Ref. 2x.
- Żegnając się z przedszkolem najstarsze grupy wykonywały jeden z tańców narodowych i był to najczęściej polonez. Obejrzyjcie wykonanie tego tańca w wykonaniu Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”.
Życzę przyjemnej zabawy – Jolanta Wróblewska
Rytmika 15.06.2020r. – 17.06.2020r.
Temat: Zapoznanie z polskimi tańcami narodowymi.
- Kochani,
najstarsze grupy żegnając przedszkole tradycyjnie na występie tańczyły wiązankę tańców narodowych albo przynajmniej poloneza, pokazując swoją dojrzałość i gotowość szkolną. Nasze tańce narodowe, to nasza historia. Poprzez wykonywanie tych tańców w ważnych dla nas chwilach takich jak ukończenie przedszkola, studniówka przed maturą pokazuje rangę, ważność tych tańców w naszej kulturze narodowej. Nie jest to przypadek, że na ogół właśnie grupy najstarsze wykonują te tańce, ponieważ polskie tańce narodowe nie są łatwe do wykonania ze względu na kroki i figury taneczne. Zachęcam do obejrzenia filmiku prezentującego 5 polskich tańców narodowych:
– mazura,
– krakowiaka,
– kujawiaka,
– oberka,
– poloneza.
MAZUR
KRAKOWIAK
KUJAWIAK
OBEREK
POLONEZ
- Obejrzyjcie teraz różnorodność polskich stroi:
- Na zakończenie tych zajęć proponuję, abyście spróbowali zatańczyć razem z aktorami występującymi w filmie pt: „Pan Tadeusz”
pozdrawiam Jolanta Wróblewska
Rytmika 2020-06-08 /2020-06-12
Temat: Dźwięki i odgłosy – instrumenty muzyczne.
Cele:
– zapoznanie z popularnymi instrumentami muzycznymi,
– nauka piosenki pt.: „Wesołe instrumenty muzyczne”
– rozpoznawanie po dźwiękach instrumentów muzycznych.
Zabawa 1
Poznajemy instrumenty muzyczne, proszę obejrzeć filmik:
Zabawa 2
Nauka piosenki Jolanty Kucharczyk pt.: „Wesołe instrumenty muzyczne”
I zwrotka
Gdybym małą trąbkę miał, to bym na tej trąbce grał:
Tratatata, tratatata, tratatata – powtarzamy
II zwrotka
A gdybym gitarę miał, to bym na gitarze grał:
Pimpirimpimpim, pimpirimpimpim, pimpirimpimpim – powtarzamy
III zwrotka
Gdybym mały flecik miał, to bym na fleciku grał:
Fiju, fiju, fiu, fiju, fiju, fiu,fiju, fiju, fiu – powtarzamy
IV zwrotka
A gdybym pianino miał, to bym na pianinie grał:
Pamparampampam, pamparampampam, pamparampampam – powtarzamy
V zwrotka
Lecz tylko bębenek mam, więc już na bębenku gram:
Bumburumbumbum, bumburumbumbum,bumburumbumbum – powtórzenie
Zabawa 3
Zagadki,
rozpoznajemy po dźwiękach instrumenty muzyczne:
Zabawa 4
Opowieść muzyczna, „Zanim pójdę spać”,
Do zagrania tej piosenki możemy wykorzystać instrumenty jak posiadamy, a jak nie to pożyczamy z kuchni łyżki i gramy na łyżkach…
Zabawa 5
Tańczymy w rytm muzyki najlepiej w kole, na stop zatrzymujemy się.
życzę przyjemnej zabawy
Jolanta Wróblewska
Rytmika i taniec 01.06.2020r./03.06.2020r.
Temat: Dzieci tańczą i śpiewają bo to bardzo kochają.
Cele:
– wspólnie spędzamy czas razem z dzieckiem pogłębiając więzi rodzinne,
– nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi”
– poprawianie sprawności własnego ciała.
Zabawa 1
Rozgrzewka. Macie szansę rozgrzać całe ciało, można zaprosić do zabawy mamę, tatę, siostrę, brata…patrzymy na filmik i naśladujemy.
Zabawa 2
Dla tych osób, które uważają pierwszą rozgrzewkę za trudną do wykonania, zapraszam do rozgrzewki nr.2
Zabawa 3
Kochani, ważne święto – Dzień Dziecka!!! Tego dnia świętują dzieci na całym świecie, ponieważ jest to święto międzynarodowe. Chciałabym, abyście obejrzeli teraz filmik o dzieciach z różnych krajów.
Zabawa 4
Nauczymy się teraz piosenki pt. „Jesteśmy dziećmi”, tym razem nie wyświetla się tekst piosenki więc podaję:
I zwrotka
Czy jesteś z Afryki, czy też z Ameryki.
Nie jest ważne gdzie mieszkamy
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref. Jesteśmy dziećmi, chcemy miłości.
Jesteśmy dziećmi, chcemy radości,
chcemy by często tulono nas
i żeby miło płynął nam czas.
II zwrotka
Czy mówisz po polsku, czy też po japońsku
wszyscy dobrze rozumiemy,
czego tak naprawdę chcemy.
Ref, 2 x śpiewamy
Zabawa 5
Figurki!
Muzycznie pozostaniemy przy Waszym święcie. Tym razem do zabawy w figurki wykorzystamy piosenkę o waszych prawach, prawach dziecka. Przypomnę, że dziecko tańczy jak chce, a Państwo robicie stop/pauzę i dziecko musi się zatrzymać. Jak się nie zatrzyma to daje fant, np. kapeć albo wykonuje ćwiczenie: podskok, przysiad, pajacyk itp. Bawimy się tak długo, jak długo odczuwamy radość z zabawy.
Zabawa 6
Słuchając piosenki narysujcie swój wymarzony Dzień Dziecka, narysujcie co chcielibyście tego dnia robić i z kim….kto wie może się okaże, że niektóre marzenia się spełnią.
WSZYSTKIM DZIECIOM ŻYCZĘ DUŻO RADOŚCI I MIŁOŚCI W DNIU DZIECKA!!!
Pozdrawiam serdecznie
Jolanta Wróblewska
Rytmika 25.05.2020r. i 27.05.2020r.
Temat: Tańczymy i śpiewamy dla Mamy!
Cele:
– wspólnie spędzamy czas razem z dzieckiem pogłębiając więzi rodzinne,
– nauka tekstu i linii melodycznej piosenki „Rysunek Mamy”
– nauka tekstu i linii melodycznej piosenki pt. „Moja mama umie wszystko”
– poprawianie sprawności własnego ciała.
Zabawa 1
Rozgrzewka. Macie szansę rozgrzać całe ciało, można zaprosić do zabawy mamę, tatę, siostrę, brata…patrzymy na filmik i naśladujemy.
Zabawa 2
Dla tych osób, które uważają pierwszą rozgrzewkę za trudną do wykonania, zapraszam do rozgrzewki nr.2
Zabawa 3
Czas na piosenkę!
We wtorek będziemy obchodzić Dzień Mamy, proponuję zaśpiewać tego dnia Mamom piosenkę pt. „Rysunek mamy”
Nie podaję tekstu, ponieważ będzie się wyświetlał…
Zabawa 4
Kto ma ochotę na jeszcze jedną piosenkę oto kolejna propozycja, „Moja mama umie wszystko”
Tutaj tak jak poprzednio tekst wyświetla się na ekranie. Będzie łatwo Państwu śpiewać z dzieckiem.
Zabawa 5
Figurki! Muzycznie pozostaniemy w Dniu Mamy do piosenki o mamie „Do białego rana”. Przypomnę, że dziecko tańczy jak chce, a Państwo robicie stop/pauzę i dziecko musi się zatrzymać. Jak się nie zatrzyma to daje fant, np. kapeć albo wykonuje ćwiczenie: podskok, przysiad, pajacyk itp. Bawimy się tak długo, jak długo odczuwamy radość z zabawy.
Zabawa 6
Słuchając piosenki pt. „Kocham Cię ….”rysujemy portret Mamy, następnie wręczamy mamusiom i dajemy całusa!
wersja karaoke
Wszystkim Mamom życzę przyjemnego świętowania!!
Pozdrawiam serdecznie
Jolanta Wróblewska
Rytmika 18.05.2020r. i 20.05.2020r.
Temat: Nauka piosenki pt.: „Kochana Mamo”
Cele:
– nauka tekstu i linii melodycznej piosenki „Kochana Mamo”,
– podtrzymywanie tradycji rodzinnych,
– odzwierciedlanie ruchem własnego ciała tempa w muzyce.
Zabawa 1
Dzieci witają swoje części ciała:
Zabawa 2.
W przyszłym tygodniu będziemy obchodzić Dzień Mamy, w związku z tym już dzisiaj proponuję naukę piosenki pt.: „Kochana Mamo”. Nie podaję tekstu, bo w teledysku wyświetla się, więc będziecie Państwo mogli śpiewać razem z dzieckiem.
Zabawa 3
Idziemy do Zoo i naśladujemy zwierzęta występujące w piosence.
Zabawa 4
Jest to druga część wizyty w Zoo, ale tym, razem biegniemy do Zoo i naśladujemy inne zwierzęta niż poprzednio.
Zabawa 5
Jesteśmy już dobrze rozgrzani to teraz czas na taniec „Baja Zumba”
Kroki taneczne wykonujemy zgodnie z piosenką.
Zabawa 6
Dzisiejsze zajęcia kończymy zabawą „Głowa, ramiona, kolana, pięty..”
W trakcie piosenki dzieci dotykają poszczególne części ciała. Trudność polega na tym, że w trakcie trwania piosenki zmienia się tempo piosenki na coraz szybsze.
Życzę przyjemnej zabawy
Jolanta Wróblewska
Rytmika 11.05.2020 i 13.05.2020r.
Witam na kolejnych zajęciach z muzyką i rytmem. Przez kilka ostatnich spotkań przekazywałam Państwu linki do bardzo ważnych i myślę przyjemnych dla dzieci zabaw rytmicznych. Te zabawy rytmiczne są na tyle ważne, że dzisiejsze zajęcia będą utrwalały poznane wartości rytmiczne i tańce.
Temat: Utrwalenie poznanych wartości rytmicznych i tańców. Nauka piosenki „Moja wesoła rodzinka”.
Cele:
– utrwalenie poznanych wartości rytmicznych,
– odzwierciedlanie ruchem rytmu muzycznego,
– ćwiczenia inhibicyjno-incytacyjne,
– utrwalenie poznanych tańców,
– nauka piosenki pt. „Moja wesoła rodzinka”
Do wyboru 3 zabawy rytmiczne, można codziennie wybierać inną.
Zabawa 1 -Rytmiczna rozgrzewka w poskokach.
Zabawa 2 – Dźwięki wysokie i niskie w podskokach
Zabawa 3 – Wartości rytmiczne w podskokach.
Zabawa 4 – Nauka piosenki „Moja wesoła rodzinka”
15 maja obchodzimy Międzynarodowy Dzień Rodziny. Z tej okazji proponuję wspólnie pośpiewać. Poniżej link do piosenki i tekst.
I zwrotka
My rodzinę dobrą mamy
Zawsze razem się trzymamy
I choć czasem czas nas goni
My jak palce jednej dłoni.
Ref.
Mama, tata, siostra, brat
I ja, to mój mały świat.
Dużo słońca, czasem grad,
To wesoły jest mój świat
II zwrotka
Mama zawsze kocha czule
Ja do mamy się przytulę
Tata kocha lecz inaczej
Uspokaja kiedy płaczę.
Ref.
III zwrotka
Gdy napsocę i nabroję
Siedzę w kącie bo się boję
Tata skarci, pożałuje
A mamusia pocałuje
Ref.
IV zwrotka
Kiedy nie ma taty, mamy
Wszyscy sobie pomagamy
I choć sprzątać nie ma komu
Jest wesoło w naszym domu.
Ref.
Zabawa 5 -Muzyczne stop
Wykonujemy ten ruch o którym jest śpiew, idziemy….na stop 4xklaszczemy, skaczemy…….na stop 4x klaszczemy, biegniemy…..na stop 4x klaszczemy.
Zabawa 6 – Klaszczący rock and roll – to taniec, który był omawiany na pierwszych zajęciach online.
Zabawa 7 -Taniec Mai
Zabawa 8 Taniec Indiański
Zabawa 9 – A ram sam sam
Zabawa 10 – Baby shark
Życzę przyjemnej zabawy i śpiewu.
Jolanta Wróblewska
Rytmika 04.05.2020 /06.05.2020
Temat: Wartości rytmiczne w podskokach.
Cele:
– poznanie wartości rytmicznych,
– próby odzwierciedlenia ruchem poznanych wartości rytmicznych,
– przypomnienie polskich symboli narodowych,
– nauka piosenki „Jestem Polakiem”
Zabawa 1
Zabawa muzyczno – ruchowa „Rowery”
Dzieci naśladują ruchem swojego ciała jazdę na rowerze, trzymamy kierownice i na paluszkach poruszamy się w rytm muzyki. W momencie jak pompujemy koło robimy wdech powietrza nosem i wydech ustami powoli jakbyśmy pompowali dętkę w kole.
Zabawa 2
Poznajemy wartości rytmiczne, grupy I i II wykonują ćwiczenia do momentu jak usłyszymy, że poznajemy cała nutę. Pozostałe grupy próbują wykonać wszystkie ćwiczenia.
Zabawa 3
W weekend mieliśmy Dzień Flagi Rzeczypospolitej – 2 maja.
Jest to polskie święto wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004 roku. Tego dnia obchodzony jest również Dzień Polonii i Polaków za Granicą.
Przypomnijmy sobie w tym miejscu polskie symbole narodowe.
Zabawa 4
Nauczymy się teraz piosenki: „Jestem Polakiem”
Ref. Jesteśmy Polką i Polakiem,
Dziewczynką fajną i chłopakiem,
Kochamy Polskę z całych sił,
Chcemy byś również kochał ją i ty i ty.
I
Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj.
Ciuchcia pomknie daleko i przygód wiele
Na pewno w drodze spotka nas.
Ref.
II
Pierwsze jest zakopane
Miejsce wspaniałe gdzie góry i górale są.
Kraków to miejsce stare
w nim piękny Wawel obok Wawelu mieszkał smok.
Ref.
III
Teraz to już Warszawa
to ważna sprawa bo tu stolica Polski jest.
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych pięknych miejsc.
Ref. 2x
Zabawa 5
Przypomnijmy sobie na zakończenie zajęć „ Taniec Mai”
Rytmika 27.04.2020r. i 29.04.2020r.
Temat: Wysokie i niskie dźwięki.
Cele:
– dziecko uczy się rozpoznawać wysokie i niskie dźwięki,
– odzwierciedla ruchem swojego ciała wysokość dźwięków,
– uczy się zapamiętywać tekst i melodię,
– podejmuje próby samodzielnego śpiewu,
– dzieci starsze chętnie same śpiewają.
Zabawa 1
Rozpoznawanie wysokich i niskich dźwięków
Zabawa 2
Marszowa piosenka.
Dla komfortu wspólnego śpiewania z dzieckiem podaję tekst piosenki.
Dzieci tańczą tak jak dzieci na teledysku lub jak ze mną w przedszkolu.
- Stu krasnali maszeruje,
Na werbelku każdy gra.
Maszeruje w dół i w górę,
Raz i dwa i raz i dwa.
Ref. Idą, idą w dół, idą, idą w górę.
Żaden krasnal, żaden krasnal butów nie żałuje (x2)
- Stu krasnali maszeruje,
Długą drogę przeszli już.
Maszerują w dół i w górę,
Im nie straszny nawet mróz.
Ref. Idą, idą w dół, idą, idą w górę.
Żaden krasnal, żaden krasnal butów nie żałuje (x2)
- Stu krasnali maszeruje,
Dokąd idą nie wie nikt.
Maszerują w dół i w górę,
W swych plecakach mają wikt.
Ref. Idą, idą w dół, idą, idą w górę.
Żaden krasnal, żaden krasnal butów nie żałuje (x2)
Zabawa 3
Muzyczne Stop.
Dzieci uwielbiają tę zabawę.
Poruszamy się w rytm muzyki na stop 4x klaszczemy.
Zabawa 4
Kochani, w tym tygodniu obchodzimy – Międzynarodowy Dzień Tańca – 29 kwietnia, dlatego na ten dzień proponuję -TANIEC MAI!!!!!!!
Dzieci na pewno pamiętają ten taniec z przedszkola, a jak zapomniały to niech naśladują Maję z teledysku.
życzę przyjemnej zabawy
Jolanta Wróblewska
Ćwiczenia i zabawy z rytmiki na tydzień 20.04.2020r. – 24.04.2020r.
Temat: Doskonalenie poczucia rytmu – ćwiczenia.
Cele:
– uwrażliwianie dzieci na muzykę,
– ćwiczenie sprawności ruchowej rąk,
– reagowanie ruchem na melodię.
Zabawa 1
Głowa, ramiona, kolana, pięty,
Zabawa 2
„Maszynista zuch”
Zabawa 3
Zabawa taneczna w kółeczko.
Naśladujemy grę na gitarze, na pianinie, klaszczemy w dłonie, uderzamy w kolanka lub uda, a w refrenie tańczymy w kółeczkach z mamą, tatą lub z rodzeństwem.
Zabawa 4
„Klaszczący taniec”
Maszerujemy cały czas w rytm muzyki
3 razy uderzamy we własne uda,
3 razy klaszczemy we własne dłonie,
3 razy uderzamy we własne uda,
3 razy uderzamy w dłonie osoby z którą tańczymy
CAŁOŚĆ POWTARZAMY!!
Ref. Chwytamy osobę, z którą tańczymy pod łokieć tzw. haczyki i obracamy się, na zmianę w muzyce zmieniamy łokcie. Następnie całość tańca, od początku, powtarzamy jeszcze 2 razy.
Zabawa 5 (dla starszaków)
Pamiętacie jak klaskaliśmy z ptaszkami? „Bim bum song”
Mam nadzieję, że dobrze umiecie ten rytm klaskać bo chciałabym, abyście spróbowali sami…
miłej zabawy
Jolanta Wróblewska
Zabawy rytmiczno – taneczne cz.II na tydzień 14.04.2020r. – 17.04.2020r.
Dzień dobry,
mam nadzieję, że skorzystaliście Państwo z propozycji zabaw wcześniejszych i macie ochotę na kolejne, oto i one:
- W tej zabawie należy klaskać, pstrykać palcami, uderzać w kolana. Ptaszki śpiewają a my nad ptaszkami mamy podpowiedź co trzeba robić – do dzieła.
- Ta zabawa to „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach” dziecko powinno podskakiwać po pokoju i śpiewać za głosem prowadzącym – my właśnie my. Następnie wykonuje polecenia, które słyszy
- A teraz coś łatwiejszego – gimnastyka z Kubusiem Puchatkiem
- Nauczymy się teraz piosenki pt. „Promyk słońca”
I zwrotka
Promyk słońca wyjrzał zza chmury
i zobaczył świat szarobury
i pomyślał kto tu pomoże,
świat taki szary być nie może.
Ref. Kto obudzi pąki kwiatów – wiosna!
Kto pokaże gniazda ptakom – wiosna!
Kto wygoni misia z nory – wiosna!
Zazieleni pola, bory.
II zwrotka
Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał dla niej piosenkę
Daj wiosenko kwiatów troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.
Ref. Kto obudzi pąki kwiatów – wiosna!
Kto pokaże gniazda ptakom – wiosna!
Kto wygoni misia z nory – wiosna!
Zazieleni pola, bory.
III zwrotka
I wiosenka go posłuchała
Kolorowe kwiaty rozdała
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.
Obudziła pąki kwiatów – wiosna!
Pokazała gniazda ptakom – wiosna!
Wygoniła misia z nory – wiosna!
Ożywiła pola, bory!
Oczywiście dodatkową atrakcją może być zabawa plastyczna czyli wykonanie ilustracji do piosenki.
Miłej zabawy
Jolanta Wróblewska
Dzień dobry
Chciałabym zaproponować Państwu kilka zabaw do wspólnej realizacji w warunkach domowych bez podziału na grupy wiekowe. Życzę miłej zabawy.
- Zabawa taneczna “A ram sam sam…”
Dzieci doskonale ją znają bo wielokrotnie tańczyły ze mną w przedszkolu ale oczywiście korzystamy również z filmiku https://youtu.be/EKp3EdoHdKI
- Myślę, że taniec “Baby shark” wszystkim się spodoba zarówno dzieciom jak i rodzicom.
3.Dzieci uwielbiają zabawę w ”FIGURKI’ polega ona na tym, że dzieci tańczą jak chcą do dowolnej muzyki, a w pewnym momencie rodzic robi pauzę w muzyce i dziecko się zatrzymuje. Robi tzw. figurkę czyli nie porusza się, ZASTYGA BEZ RUCHU. Następnie dalej puszczamy muzykę i powtarzamy pauzę. Wersja TRUDNIEJSZA:
W trakcie pauzy dziecko wykonuje ćwiczenie:
Np., skłon, przysiad, podskok, czworakowanie, itp..ale to rodzic informuje dziecko co ma wykonać.
- Spacer bez wychodzenia z domu “Idziemy do zoo” https://youtu.be/rXz-hKkUvoM dzieci maszerują w rytm muzyki, następnie ruchem swojego ciała naśladują zwierzęta wymienione w piosence.
- “Klaszczący rock and roll” https://youtu.be/8yp6rHvOru8
Opis do tańca:
- zwrotka piosenki:
To wspaniała jest zabawa, noga lewa, noga prawa – ruszamy się w rytm piosenki
Ręce kręcą młynka w koło – wykonujemy młynki rękoma,
Bardzo, bardzo jest wesoło – wykonujemy obrót wokół własnej osi.
Ref. Klap, klap, klapu, klap, klaszczą ręce właśnie tak
Klap, klap, klapu, klap, klaszczą ręce właśnie tak. KLASZCZEMY PRZEZ CAŁY REFREN PIOSENKI
- zwrotka
Już kolanka uginamy, ramionkami też ruszamy – ręce w górę i machamy,
Ręce kręcą młynka w koło, bardzo, bardzo, jest wesoło – wykonujemy młynki rękoma.
Ref. Tak jak wyżej
3.zwrotka
Wszystkie palce się ruszają, w rytm muzyki poruszają – palce dłoni naśladują grę na pianinie,
Ręce kręcą młynka w koło …… tak jak poprzednio młynki.
ŻYCZĘ WSZYSTKIM SUPER ZABAWY, kolejny zestaw po świętach pozdrawiam Jolanta Wróblewska