JĘZYK ANGIELSKI
2020-05-25/29
Maj/tydzień 3.
|
ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY/
THE BUGS |
• utrwala znajomość słownictwa związanego z muzyką;• utrwala znajomość słów: a ladybird, a butterfly, a bee, a flower; • poznaje przyimki miejsca: on, under; • śpiewa piosenkę The Bugs Song; • słucha historyjki i rozumie jej treść; • odpowiada na pytania nauczyciela; |
bugs • Put the bugs on your fingers, like this. • Be quiet, very quiet. • If you hear… (bee), show me your bees. • Show me your flowers. • Colour your flowers. • Knock, knock, knock, Fluffy, wake up! | quiet • noisy • ladybird • bee • butterfly • flower • drum • piano • on • under |
Maj/tydzień 4.
|
ŚWIĘTO RODZICÓW/
THE BUGS FAMILIES |
• utrwala znajomość słów: quiet, noisy, drum, piano;
• utrwala znajomość nazw owadów (bee, ladybird, butterfly); • powtarza słowa: mummy, daddy; • powtarza nazwy kolorów; • powtarza wiersz Mummy, Daddy, I Love You. • poznaje piosenkę The Mummy, Daddy Song; |
What a beautiful flower! • How many flowers are there? • Where should we put the ladybird family? • What colour is the ladybirds’ flower? • Put… (Daddy-Bee) under the… (Bees’ flower) • Would you like to play your instruments? • Stick it to the worksheet. | quiet • noisy • ladybird • bee • butterfly • flower • drum • piano • on • under
|
https://www.youtube.com/watch?v=qXiaC1TjTXU
https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs
https://www.youtube.com/watch?v=lkpw-9vB0xk
2020-05-04/15
Miesiąc/tydzień.
|
Temat tygodnia/
temat dnia |
Cele operacyjne.
Dziecko: |
Język bierny | Język czynny |
Maj/tydzień 1.
|
MUZYKA JEST WSZĘDZIE/ QUIET OR NOISY? | • poznaje słowa: quiet, noisy,
• poznaje nazwy owadów: bee, ladybird, butterfly; • poznaje piosenkę The Bugs Song; |
Now, look, Fluffy is sleeping, be quiet… • Now, wake up, Fluffy! • It’s noisy! • put the… (drum) sticker on the paper sheet. • Would you like to play your instruments? • Stick it to the worksheet. | quiet • noisy • ladybird • butterfly • bee • |
Maj/tydzień 1.
|
MUZYKA JEST WSZĘDZIE/ PLAY WITH THE BUGS! | • utrwala znajomość słów: quiet, noisy,;
• utrwala znajomość nazw owadów (bee, ladybird, butterfly); • śpiewa piosenkę The Bugs Song; |
Listen… is it noisy or quiet? • Now, wake up, Fluffy! • It’s noisy! • put the… (drum) sticker on the paper sheet. • Would you like to play your instruments? • Stick it to the worksheet. | quiet • noisy • ladybird • butterfly • bee |
https://www.youtube.com/watch?v=qXiaC1TjTXU
https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs
https://www.youtube.com/watch?v=lkpw-9vB0xk
2020-04-14/24
Miesiąc/tydzień.
|
Temat tygodnia/
temat dnia |
Cele operacyjne.
Dziecko: |
Język bierny | Język czynny | |||
Kwiecień/tydzień 2.
|
WIOSNA NA WSI/
FARM ANIMALS |
• poznaje nazwy zwierząt mieszkających na wsi;
• śpiewa piosenkę The Farm Animals Song; |
Can you hear that? • Let’s look for the… (donkey)! • Sit in front of the donkey flashcard! • What animal is it? • Cut and make a picture. • Stick it to the worksheet. | dog • cow • sheep • horse • pig • duck | |||
Kwiecień/tydzień 2.
|
WIOSNA NA WSI/
FARM ANIMALS |
• utrwala znajomość poznanych dotąd nazw zwierząt;
• utrwala znajomość słów oznaczających czynności i poznaje nowe; • śpiewa piosenkę The Farm Animals Song; • poznaje piosenkę The Farm Animals Action Song; |
Would you like to listen to
a new song? • LIsten and move! • Circle the farm animals. |
dog • cow • sheep • horse • duck• pig • roll • fly • play • munch • climb • just like me! | |||
https://www.youtube.com/watch?v=EwIOkOibTgM
Kwiecień 2020
Miesiąc/tydzień.
|
Temat tygodnia/
temat dnia |
Cele operacyjne.
Dziecko: |
Język bierny | Język czynny |
Kwiecień/tydzień 1.
|
WIELKANOC – ZWYCZAJE I TRADYCJE/
IT’S FAMILY EASTER! |
• przypomina sobie piosenkę In My House Song;
• poznaje słownictwo związane ze świętami wielkanocnymi; • słucha historyjki wielkanocnej; • odpowiada na pytania nauczyciela; |
Let’s have a quiz. • Can I ask the questions, please? • Count the eggs. • Knock, knock, knock. • Where are our Easter eggs? • Let’s look for the Easter eggs. • Maybe we can find some? | Mummy • Daddy • Grandma • Grandpa • bedroom • living room • kitchen • TV • computer • bed • chair • table • tea • Easter eggs • in my hands |
Kwiecień/tydzień 1.
|
WIELKANOC – ZWYCZAJE I TRADYCJE/
IT’S FAMILY EASTER! |
• przypomina sobie piosenkę In My House Song;
• poznaje słownictwo związane ze świętami wielkanocnycmi; • słucha historyjki wielkanocnej; • odpowiada na pytania nauczyciela; |
Let’s have a quiz. • Can I ask the questions, please? • Count the eggs. • Knock, knock, knock. • Where are our Easter eggs? • Let’s look for the Easter eggs. • Maybe we can find some? | Mummy • Daddy • Grandma • Grandpa • bedroom • living room • kitchen • TV • computer • bed • chair • table • tea • Easter eggs • in my hands |
https://www.youtube.com/watch?v=DVZvC9e5oYw