NAUCZANIE ZDALNE: GRUPA II

 

2021-12-14/15


2021-04-12/16


2021-04-06/-09


2021-03-29/31 – 2021-04-1/2


2020-12-21


2020-12-15/18


2020-06-29/30


2020-06-22/26


2020-06-15/19


2020-06-08/12


2020-06-01/05


2020-05-25/29


2020-05-18/22


2020-05-11/15


2020-05-04/08


2020-04-27/30


2020-04-20/24


2020-04-14/17


2020-04-06/10


2020-04-01/03


Propozycje zabaw i zajęć od 25 do 31.03.2020r.

Tematyka:  „Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie”

Realizacja  obszarów edukacyjnych:

Obszar I . Fizyczny obszar rozwoju dziecka : 5, 7, 9

Obszar II. Emocjonalny  obszar rozwoju dziecka: 4, 5

Obszar III. Społeczny obszar rozwoju dziecka: 2, 8, 11

Obszar IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 7, 8, 15, 18

 

Marzec – wiersz do utrwalenia – Joanna Klumowa

Marzec ma ogromny garniec:

Mieszka w nim przez całe noce,

Wieje w garncu nieustannie

Syczy coś i bulgocze.

– Powiedz, Marcu,

Co masz w garncu?

Syczy coś i bulgocze.

-Mam składniki różnorodne:

Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,

Chmury, słońce, śnieg i wodę-

Z nich przyrządzam Wam pogodę.

„Krasnoludki i groszki” – piosenka do utrwalenia,

słowa Małgorzata Twardowska, mu. Halina Sokołowska

Krasnoludki i groszek – YouTube

  1. Mały krasnoludek przyszedł do mnie dziś

Zwiedził mój ogródek i zostawił list

Prosił, bym szybciutko posadziła groch.

Małe krasnoludki dwa ziarenka chcą.

Ref: strączki chrupiące, groszek zielony,

Słodki pachnący, słońcem karmiony.

Słodkie kuleczki, krągłe perełki,

Pyszne kropeczki, wiosny kropelki

  1. Posadziłam groszek, minął kwiecień maj.

Krasnoludku proszę, dwa ziarenka masz.

Z groszku zupa zdrowa. Może jeszcze chcesz?

Groszek na surowo także pyszny jest.

III. Gdy to powiedziała, krasnoludek w śmiech.

Przecież groszku wcale nie będziemy jeść.

Krasnoludki lubią bardzo w piłkę grać.

Piłki są za duże, groszek jest w sam raz.

Opowiadanie O żółtym tulipanie (oprac. H. Urbanek wg M. Różyckiej)

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe

dzieci, spał całymi dniami.

Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do

drzwi.

– Kto tam? – zapytał obudzony ze snu Tulipanek.

– To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.

– Nie, nie chcę. Nie otworzę. –powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę,

znów smacznie zasnął.

– Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.

– Puk! Puk! Puk!

– Kto tam?

– To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.

– Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.

Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:

– Tulipanku, puść mnie!

– Ktoś ty?

– Promyk słoneczny – odpowiedział cieniutki głosik.

– O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.

Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę

od klucza i zapukał.

– Kto tam puka? – zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.

– To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!

Wtedy Tulipanek pomyślał:

„Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. I otworzył.

Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego

Tulipanka za jedną rękę,

Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit.

Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go …

I, o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna.

Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka.

A rano przyszły dzieci i zawołały: Piękny tulipan

Po wysłuchaniu opowiadania zadajmy kilka prostych pytań dotyczących jego treści.

O jakiej cebulce jest mowa w tym opowiadaniu? (o tulipanie)

Kto potrafi wskazać tę cebulkę?

Gdzie mieszkała ta cebulka? (w ziemi)

Kiedy została wsadzona do ziemi? (jesienią)

Co zrobiła ta cebulka, kiedy przyszła zima? (zasnęła)

Jak długo spała? (do wiosny)

Kto go obudził? (słońce i deszcz)

Co się wydarzyło potem? (cebulka zaczęła kiełkować, pojawił się pączek a później kwiat)

Co należy do części podziemnej, a co nadziemnej? Określanie części rośliny

Zabawa darmowa „Cebulka” –  opowiadamy

Tulipanek mieszkał sobie w swoim domku (w cebulce), głęboko pod ziemią (dzieci leżą na podłodze, zwijając się jak najmocniej). Było tam ciepło, cicho i ciemno (dzieci zamykają oczy i cichutko leżą) Jednak pewnego dnia zrobiło mu się jakoś niewygodnie (dzieci zaczynają się wiercić), nagle cebulka pękła i tulipanek wysunął mały kiełek (dziecko wysuwa w górę rękę lub nogę), potem kiełek zaczął rosnąć i rosnąć (dzieci powoli unoszą się do góry), wypuścił listki i pięknie zakwitł (dzieci unoszą ręce w górę, jakby to były płatki kwiatów). Teraz w ogrodzie kwitnie dużo pięknych tulipanów (dzieci obracają się w jedna i drugą stronę, uśmiechają się).

 „Od cebulki do kwiatu” (etapy rozwoju rośliny) – nazywanie poszczególnych części tulipana: cebulka, łodyga, listki, płatki, tulipan oraz kwiatu tulipana. Posługiwanie się pojęciami: nad i pod

Zabawa „Tulipan” – rysowanie w powietrzu oburącz tulipana; zabawa naśladowcza- , chętne dzieci mogą narysować kredkami, lub namalować farbami  na papierze- tulipana. Zachowując kolory- zielona łodyga i liście, kielich wg.  własnego pomysłu;

„Moja cebulka” – założenie hydrohodowli ,hodowanie cebuli w słoiku z wodą, obserwowanie wzrostu korzeni, łodygi (chętnych proszę zrobić zdjęcia i przesłać na Messengera lub na adres przedszkola)

„Szczypiorek” – ćwiczenia słownikowe– słuchanie wiersza D. Gellner – powtarzanie poszczególnych wersów na zasadzie – echa

Włożyłam do ziemi cebulę

W zeszły wtorek

Teraz mama w doniczce

Zielony szczypiorek

Jeżeli przyjedziecie

Do mnie, mili goście,

To mnie o szczypiorek

Zielony poproście.

W zależności od rozwoju hydrohodowli „Moja cebulka’ – dzieci mogą powąchać szczypior, popróbować i podzielić się swoimi spostrzeżeniami, w miarę możliwości można wspólnie przygotować zdrową kanapkę np. z białym serem i szczypiorkiem lub jajkiem i szczypiorkiem.

 Smacznego.

„Tulipan” – analiza  słuchowa –wyklaskiwanie sylabowe wyrazu: tu-li-pan, liczenie ilości sylab-3

 „Ogrodnicze rytmy” – zabawa matematyczno- ruchowa   przy piosence pt. „Kwiatki bratki” sł. Dorota Gellner

Jestem sobie ogrodniczka,

Mam nasionek pół koszyczka,

Jedne gładkie, drugie w łatki

A z tych nasion będą kwiatki.

Mam konewkę z dużym uchem,

Co podlewa grządki suche.

Mam łopatkę oraz grabki,

Bo ja dbam o moje kwiatki.     Kwiatki bratki – CHOCHLIKI – YouTube

Można wykorzystać kostkę do gry, lub pudełko po herbacie

z nalepionymi, narysowanymi schematycznie :grabiami, łopatką, konewką. Dzieci rzucają kostką i przeliczają narzędzia ogrodnicze (lub kropki) wykonują tyle skłonów, kroków ile było narzędzi lub kropek.

„Wiosenna zgaduj zgadula” –  rozwiązywanie zagadek

  • Idzie ku nam po łąkach

I cała jest w skowronkach.

I w słońcu ciepłych promykach.(wiosna)

  • Szarobure kotki,

Które wczesną wiosną

Na gałązkach wierzby

Nad potokiem rosną. (bazie)

  • Te wiosenne kryją w sobie

Listeczki lub kwiatki.

Te słodziutkie- nadzienie

Z pysznej marmoladki. (pączki)

  • Gdy ja gospodyni

Z łupinek obiera,

często z jej powodu

łzy z oczu wyciera (cebula)

„Jak to wiosną bywa” – zabawa artykulacyjna. Wymieniamy zwiastuny wiosny: dzieci wykonują określoną czynność:

  • Słońce – uśmiechają się
  • Chmury – nadymają policzki
  • Wiatr – wciągają powietrze nosem, wydychają ustami
  • Budzący się niedźwiedź – ziewają, rozciągają się
  • Kapiąca woda z sopli – kląskają

Pozdrawiam Dzieci i Rodziców, życzę dużo zdrowia, cierpliwości oraz ciekawych pomysłów na mile spędzony czas. Pani Halina

Skip to content